Wat was de ontwerp uitdaging?
Superunie introduceerde onder de vlag van Bonbébé een nieuw totaalconcept voor baby’s en peuters. Het voedingsassortiment bestond al uit foodproducten zoals maaltijdpotjes, fruithapjes en diksap, en werd uitgebreid met non-foodproducten zoals luiers, babydoekjes en andere verzorgingsproducten (het voormalige Superunie huismerk Bumblies).
Met de uitbreiding van het assortiment van Bonbébé wilde Superunie ook het verpakkingsdesign van de producten aanpassen. Mijn uitdaging was om het complete redesign te verzorgen met een eigen unieke uitstraling die zich kan meten met grote A-Merken. Ik ontwierp een gloednieuwe merkidentiteit en een revolutionair verpakkingsdesign. En ontwikkelde in totaal 97 verpakkingen samen met mijn team.
Met de uitbreiding van het assortiment is Bonbébé nu het meest complete babymerk in de supermarkt. Bonbébé omvat deels biologische producten en voor de verpakkingen wordt veel minder plastic gebruikt dan voorheen.
De nieuwe Bonbébé merkidentiteit verbeeldt een wereld die ouders uitnodigt om samen met hun kindje op ontdekkingsreis te gaan en hen uit te dagen om samen te leren. Opgroeien doe je immers samen.
De verpakkingen koppelen op speelse wijze de producten aan de belevingswereld en interesses van een kind.
We kennen allemaal: daar komt het vliegtuigje aan, mondje open…
Bij voeding is interactie tussen ouder en kind belangrijk. Dit is vertaald naar een voedingsverpakkingslijn waar verschillende voertuigen de nieuwe smaken op een speelse manier presenteren. De wereld van verzorgingsproducten vraagt om een andere uitdaging. Hier helpen dierenvriendjes op de verpakkingen kinderen en hun ouders. Zo helpen Frits de teckel en Simba de kat je om je tanden schoon te poetsen.
Opgroeien doe je immers samen!