LIESBETH
RONDEN
Ik geloof in open samenwerking met jou als opdrachtgever én open innovatie binnen mijn netwerk. Dat netwerk bestaat uit een vast aantal strategische partners, waaronder een productontwikkelaar, een procesbeheerder, een retailspecialist, concept-copywriter en allround technische/creatieve dtp-er Joost Verbruggen. Allemaal zelfstandig én al vele jaren verbonden aan Studio Liesbeth Ronden.
Afhankelijk van je vraag stel ik een compact team samen. We werken heel analytisch. Onderzoeken de markt, verkennen de ruimte die er is voor een unieke positionering voor het verpakkingsontwerp en merkdesign.
Daarna neem ik je mee in het creatieve proces. Daarbij gaan we echt het experiment aan en laten we de volle breedte zien. Vanaf de eerste verpakkingsontwerpen onderzoeken we hoe een product tot zijn recht komt in de supermarkt, hoe het spreekt in het schap en vanaf de keukentafel.
Zo combineer ik kennis van branding en verpakkingsontwerp met ruim 25 jaar ervaring. Toch durf ik te stellen dat het uiteindelijk aankomt op intuïtie. In de beoordeling of iets klopt, of het werkt in de praktijk. Het gevoel dat het goed zit.
Kijk hier voor de verpakkingsontwerpen waar ik trots op ben!
De visuele identiteit is een spel van diverse betekenisvolle, grafische elementen: een beeldtaal van waar we waren, waar we zijn en waar we heengaan.
Nieuwsgierig naar het volledig interview van VerpakkingsManagement, 3 vragen aan...? Ontdek hier meer!
Onder het label ‘Food forward’ werk ik in co-creatie met Yolanda van der Jagt van YoVeggieWorld aan plantaardige totaalconcepten. Yolanda vanuit haar expertise in productconcept & smaakregie, ik vanuit packagingconcept & art design. Samen dragen we bij aan de volgende generatie gezonde foodoplossingen. Informeer gerust naar de mogelijkheden als je meer wilt weten over hoe je plantaardig eten op een leuke en lekkere manier op de kaart zet.
Je bent als verpakkingsontwerper een soort spin in het web, waar heel veel expertises bij elkaar worden gebracht. Constant bezig met het doordacht integreren van visuele elementen, kleuren, copy en typografie om de merkidentiteit te versterken. Dit kan ook betrekking hebben op duurzame materialen of een ander type verpakking. Zelfs de smaak en receptuurontwikkeling van het foodproduct staat op mijn lijst van creatieve diepgang. Het doel blijft om een aantrekkelijke, functionele verpakking en product te ontwerpen.
Welke de consument aanspreekt, de kernwaarden van het product communiceren en tegelijkertijd voedt en een goede smaak heeft.
Neem contact op, dan spreken we snel af.