Elite is het koek en chocolade merk van Van Oordt the portion Company. De oorsprong van Elite ligt in België. Ik werd gevraagd een eigentijdse, nieuwe positionering en verpakkingsontwerp voor het Elite merk te ontwikkelen. Daarom ben ik begonnen met een strategische aanpak te formuleren, strategy by design. Een klant helpen om strategieën visueel te maken is mijn kracht.
In het oude Elite verpakkingsontwerp was het niet duidelijk wat nou precies de meerwaarde is ten opzichte van de reguliere producten.
Veel verschillende soorten designs, geen heldere en duidelijke communicatie. De oplossing was een herpositionering.
Het Elite koek assortiment is nu opgebouwd uit 3 authentieke categorieën met bijbehorende producteigenschappen, logo’s en een bijbehorende beeldtaal. Makkelijk uit te breiden en flexibel inzetbaar.
Helder communiceren in beeld en tekst helpt beter navigeren in het schap. Elite Selection, Elite Special, Elite Season. En helemaal mooi nieuws, binnenkort de introductie van Elite Natural, de duurzame verpakkingslijn van Elite.
Een extra design uitdaging was dat de verpakkingen continu folies zijn. Dat beperkt in 1e instantie de designmogelijkheden, daarom ga ik in gesprek met de verpakkingsspecialisten, in dit geval Saica Flex en zoek samen naar mooie oplossingen. Niks is minder leuk om deze puzzel weer sluitend te krijgen en samen met specialisten te komen tot bijzondere oplossingen.
ELITE
_
Always bringing a little extra