Wat was de ontwerp uitdaging?
Ranfru is een fruitteeltbedrijf, gespecialiseerd in de duurzame teelt van Hollandse stoofperen. De vraag aan mij was hoe kunnen wij stoofpeertjes het jaar rond verkopen? Mijn antwoord was om meer gebruiksmomenten te creëren. Deze nieuwe productlijn omvat daarom vier serveerklare varianten: de stoofpeer, de gebakpeer, de ontbijtpeer en de dessertpeer, verpakt in een handige innovatieve stazak die ook buiten de koeling houdbaar is.
Liesbeth Ronden werd gevraagd om de verpakking van deze nieuwe lijn te ontwerpen. Zij bedacht een nieuw gebruiksmomenten concept – en ontwierp een aantrekkelijke frisse verpakkingslijn. Maar daar bleef het niet bij. Samen met Dianne Potters van Goodday ontwikkelde ze een merkenstrategie voor het volledige stoofperenassortiment, waarbij ook de bestaande stoofperenlijn, verpakt in emmertjes in de koeling, volledig gerebrand werd.
Het resultaat: de afzet steeg niet alleen door de introductie van de nieuwe productlijn, maar ook door de rebranding van het al bestaande assortiment. Liesbeth denkt dus oprecht mee met haar opdrachtgevers stopt niet met het enkel en alleen uitvoeren van de opdracht.